Måndag med babysim!!!

Då sitter jag här igen efter en omgång med babysim. Var några nya ansikten denna gång också. Men även några färre än sist. Denna gång övade vi på att dyka med småttingarna på komande och utan vatten (vi hälde vatten med vattenkana förut på huvudet innan de dök under vattnet). Niklas var inte helt frälst vid den ideen men sa varken bu eller bä efteråt. 3 gånger dök vi och det gick bättre för var gång. Sen övade vi även på att simma till kanten och hålla i den. Va inte så roligt tyckte Niklas och tog steget längre och klättrade upp på kanten istället :P Han är så duktig min lilla Bumbi-Pojke. Så han fick ett plus av simfröken.

Tycker att det har blivit roligare på babysimet nu när de får göra lite mer och han får prova på mera själv också. Så det blir spännande att se vad de ska hitta på tills nästa gång.

Igår åkte vi mest runt och fixade lite här hemma. Mysste med filmen "En riddares historia" som enligt mig är en kanon film. (bör ses om man gillar komedier) Ante försökte att installera ett nytt virus program och det tycks fungera bra. Min älskling kan nog mer om datorer än han tror <3

I lördags åkte vi till Okle och gick på Femöre dagen. Va myssigt men inte som jag tänkt mig. Va mest båtar och det som hörde till. Men alltid kul att komma iväg lite och göra annat. Vi tänkte besöka Femöre-fort också. Men de tog inte kort, så det får bli till en annan gång. Istället åkte vi till Antes päron och babblade med dem och åt grillat. Mycke gott och myssigt. Men Antes pappa skrämde upp mig med att låta Niklas få börja hjälpa till med att hugga ved när han fylt 2år. Det leskiga var att jag förstod inte om han skämtade eller inte. Min son ska då inte få hlla i yxa när han är så liten. Det är livsfarligt så det kan han glöma.

Nej få Niklas att vakna till och gå till ÖF kanske. Vädret verkar hålla i sig så det känns dumt att inte utnytja dagen till fullo.

Ha en kanon dag!!!
1 evelinah:

skriven

Mio tackar så mycket.. & pussar tillbaka på Nicke! =)klaset var mysigt & hon fick myyycket paket ;-)



häromdagen skrev jag ju att Mio inte hade några tänder på gång, dagen efter såg jag att hon visst hade 7 tänder nu istället för 6.. och en till påväg.. tihi, jag har då ingen koll ;-) kram

Kommentera här: