Måndags jobb!!!

Sitter och fixar med en jobbansökan just nu. Känns lite pirrigt, för det känns som att jag har stor chansatt få jobbet. Så håll tummarna för mig.

Pepparkakashus-baket gick jätte bra. Vart riktigt sött och det var myssigt att sitta där med de andra och plocka och dona. Får hoppas att huset håller ända fram tills det är dags att ätas. Ante brukar vara rätt så duktig på att bryta bitar ifrån det:P Efter bakandet så bjöd päronen på kina mat, vilket var år sedan jag åt sist, det var jätte gott. Vart så mycke över så vi fick med oss hem. Så nu har vi ätit det så vi storknar:D

Lille bror har flytta klart nu och sov först natten där igår. Håller tummarna för att han trivdes. Ska ta mig förbi honom nu i veckan och se hur det ser ut. Jag är den enda som inte sett det änu.

Igår var det första advent, så då åkte advents stjärnorna upp och lite gardiner. Men jag måste nog köpa några andra till 2 utav rummen. De passade verkligen inte in:/ Tråkigt, men det fungerar en stund iaf. Ante fick ut Audin på annons också, så det har ringt "flera" personer på den och alla vill ge 27000 för den och hämta den i morgon. Så det är rätt så synligt att det är en person som tar hjälp utav släkt och vänner att prutta ned den. Vi ska ha 30000kr för den minst. Så icka sa nicke.

Vi åkte och gratulerade Antes mormor som fylt i fredags. Massa god fika och tårta. Lite prat och så den obligatoriska julklapsslist skrivandet. Tycker att det är en gullig tradition de har. Blir roligt när Niklas kan vara med och säga vad han önskar sig och så.

Vi kom hem sent igår, så det blev väldigt upp och ned med Niklas. Så nu ligger han och Ante och sover fortfarande. Får hoppas att det går att vända tillbaka dygnet under dagen. Är babysim för Niklas och Ante idag, medans jag ska och handla julklappar :) Ska bli skönt att gå i affärerna själv utan en arg Nilas som vill gå själv åt alla hål.

Grattis på namnsdagen Andreas!!!
Tack för sminktipsen Sandra!!!

Ha en bra dag!!!

Kommentera här: