En ny vecka!!!

Vilken helg det har vart. I fredags hade vi myss kväll med tacos. Det gick nästan att få Niklas att äta paprika. Förstår inte varför han blivit så anti grönsaker:S Förr åt han nästan alla. Nu går nästan bara majs ner. Om han inte är på dagis då vill säga.

I lördags begav vi oss till Hammarbytrakterna och hälsade på Jennifer och Linus. Kom nästan ihåg hur det såg ut runt om kring där. De hade fått till det jätte snyggt med en fondväg i vardagsrummet. Grymt snyggt. De bjöd på lyx lunch, pasta sallad, lax med spenat gratäng och våfflor till efterätt. Mumma!!! Efter den härliga måltiden bagv vi oss till tunnelbanan. Ja mina dammer ocg herrer, nu har även jag åkt tunnelbana:P Vi fick byta oss till en bus i city och åkte vidare till akvariet. Vart helt chokad av alla som åkte på busen. Skojar inte. Var lika mycke folk sm hoppade på och av under hela busfärden, som det fanns människor i Nyk:P Efter den chokerande åkturen, var vi framme. Akvariet var inte som vi trot. Lite mindre och inte lika mycke "atraktioner". Men det var fint och det hade fått till det bra där inne. Men varmt var det. Jag konstaterade när jag var och byte på Niklas, att det måste ha avrt runt 30 grader inne på toaletterna. Så gillar man värme, där har ni ett hus för er:D

Efter akvarie besöket tog vi oss till fot till city och sedan in till Gamla Stan. Och helt otipat, vilka ser vi komma åkandes med bil? Jo mina päron, Moa och Rebbeca:P Det är helt sannslöst. Vart man än åker så dyker någon upp:P Och är de inte de så är det mormor. Vilket jag bevisade väldigt starkt då jag och några gamla vänner sprang på mormor på vägen till Gates för några år sedan:P

Väll inne i Gamla Stan, bestämde vi oss för att ta tunnelbanna sista biten. Vi var helt slut. Och hungriga. Så efter att vi kommit hem igen beställde vi pizza och körde Wii Sports. Vilet jag var urrusel på. Jag kan verkligen inte hålla rakt med hand och handled. Jag är en vridare, så är det bara.

Stort tack till Kusin-Vitamin och Linus, för en jätte trevlig heldag i Sthlm. Det får vi värkligen göra om. Men tycker att vi väntar in lite mera värme, så vi kan köra en riktigt City Dag.

Gårdagen var jag helt slut. Kramp i magen och mådde lite illa. Så Niklas och jag togen liten promenad och sov en stund efter det. Sen gick vi ut på gården och lekte. Men det är rena fällorna där ute. Sanden är så lös att man sjunker ned 3-4 dm här och där. Så vi gick in igen. Sen var det jag som tittade på "Färjestad" matchen. Som de duktigt vann.

I dag blir det en slö dag och ÖF. Ha det!!!
1 zandra:

skriven

vad mmysigt me en helg i stockholm! Hoppas allt är bra annars med er ?? Kramar

Kommentera här: