Ikea-koma!!!

Det sa BOOM i hallen igår förmidags. Vad nu tänkt jag och stapplade dit. Där till min lycka låg nya Ikea-katalogen. La den med spänning på vardagsrummsbordet och längtade tills det fanns tid att titta i den. När tiden var inne så tittade jag förundrat och drömskt på varje sida. Förälskade mig i byrår till grabbens rum, hyllor, divan soffor, och min favorit - soffan med ultrastora blommor på. Jag är nog ensam om att dyrka den. Sedan också en tv-möbel som kunde gömma allt. "Det som inte syns, finns inte" syndrommet drog över mig. Blädrar vidare och plötsligt fylls jag utav sådan irritation och ilska på samma gång. Vad var nu detta? Va är detta för drömvärld jag ser? Människor sittandes lungt och stilla i sina sängar, läser tidningen och dricker te i väll organiserade rum. Man verkligen hör tysnaden med fågelkvitter utanför fönstren och citron/ros lukten som behagligt får en att slappna av från gårdagens städning. Wath? Finns det männsikor som kan göra så? Min verklighetsbild rasar samman. Bläderar fort vidare och plötsligt känner jag hur jag ler och blir varm i kroppen. Där på en bild hänger våra vardagsrumms gardiner. Lika snygga där i katalogen som här hemma. Hmmm!?! Om de är lika snygga här hemma som i katalogen då borde de andra möblerna och tillbehören också var det. Eller? Hör älsklingen komma hem. Utbrister - Älskling vet du vad jag har hittat?
1 Jennie & Fröken Flis:

skriven

ja det är jätteorligt att förändra bloggutseendet, jag själv har varit nöjd bara ett tag sedan tröttnat och gjort om ^^



J vet, man kan lätt drömma sig bort i Ikeakaalogen..! :)



Kram

2 Melissa - Mamma Till Vincent&Linus:

skriven

kul att du gillar ideen men synd att du inte kan komma .. vart bor du nånstans?

väntar man så händer de ju aldrig ;) så bättre att ta saken i egna händer :)

Kram

3 Madde:

skriven

Haha klart de är så. :D Vi köper ingenting fören vi har flyttat. :( Åhh samtidigt som jag förstår varför så hur kul är det inte med nytt? :D

kramar.

4 Richard:

skriven

Jag tror att IKEA-katalogen innehåller en stor dos av modern surrealism som du har fått ta del av ;P

Kommentera här: