Sontag!!!

Då har grabbarna precis åkt ut till buschen för att gratta Markus. Hoppas att de får en trevlig stund. Jag blev hemma med Nora som inte mår bra alls. Ntten mellan fre och lör fick vi åka in med henne. Rosslandet blev värre och hon var så hes och slö. Det va helt hemskt att se henne sådan. Där på akuten fick vi veta att hon hade någon inflamation i halsen. Så hon fick andas in vidgande medicin och slemlösande. Så nu går hon på medicin ett tag och mår redan bättre. Men rossligt och slöt är det. Hon kan inte ligga ned. Så det blir att sitta med henne om nätterna. Hoppas bara att hon är frisk till helgen:/


Motagandet på akuten är ju alltid lika underbart. Hon vi fick prata med först skällde ut oss för att inte vart hos läkaren tidigare. Fast vi va inne natten efter det bröt ut:S Och som alla med barn vet ju att ringer man redan samma dag så får man bara höra att man ska avvakta några dagar......Så wtf!?! Hon var sedan med under alla undersökningar och var så himla arrogant och mer eller mindre bryde sig inte alls. Va man än berättade så tittade hon på en som man vore dum i huvudet. När jag tex berättade att Niklas var sjuk, så började hon på med att säga "och va"samtigtd som hon gav en "och jag bryr mig" blick.Ante avbröt henne. 

Läkarna som vägde och kollade henne var mycke bättre och förstående. Typiskt nog så fick vi den arroganta läkren när Nora skulle få andas in medicinen. Läkaren hde sagt 2 omgångar med det. Hon gjorde en och Ante frågade hene om det blev rätt. Ja sa hon, det behövs bara en gång när de är små. Efter det var vi klara. Hon började att prata om något och då sa jag "ja tck då då åker vi hem då" och så gick vi. Ja hade fått nog....

Och sen 4h efteråt ringer de från sjukan. För hon med syret hade gjort fel och va så himla ledsen för det. För Nora skulle ha fått andas syret 2 gånger och inte 1 gång.

Ja så lagom roligt läkarbesök efter en natt utan sömn. Struntar i om jag smutts kastar henne, men när man kommer in för att ens knappt 3 månader baby inte kan andas ordentligt, så förväntar jag mitt at få hjälp och inte behöva känna mig som en överdriven knäopp göck. Fattar att hon är tröt efter ett natt pass, men det ska inte gå ut över mig eller mitt barn. Hon har valt jobbet själv och då får hon handskas med.


Ledsen för grining inlägg, Men man blir så irriterad lätt när man fått 5h sömn på 3 dygn.


Ha det!!!
1 Madde:

skriven

Fy vilken hemsk människa jag hade krävt en ny!

Gör det om ni får henne nästa gång bara köra med att hon redan gjort fel på erat barn en gång och att hon fan inte ska få göra de igen.

Skönt att prinsessan börjar bli bättre iaf.

Massa kramar.

2 Richard:

skriven

Hoppas det blir bättre ska egna tanke kraft åt det!!

Jag har inga problem med sådana här inlägg man ska skriva och säga vad man tycker! Och jag håller med dig de får skylla sig själva om de valt att jobba då. Och är de arroganta och inte bryr sig ja då ska dem bara ha. Hade det varit jag så hade jag nog skällt ut dem på plats för när jag tappar tålamodet och det rinner över då är det inte kul ibland särskilt när det handlar om sådan här viktiga saker då det gäller att göra rätt. De borde bry sig om alla som kommer in precis lika mycket. Men ja det är inte för intet man tappar förtroendet ibland.



Ha det fint! kram

3 Martina:

skriven

hej vännen!

urch för folk som vill klanka ner på en och tittar på en med såna blickar såna borde inte få jobba inom sjukvården:( urch! förstår att du var les.



Hur är de annars? hoppas lill tösen blir frisk snart.



kram

4 Evelina:

skriven

Det är alltid lika underbart med Nyköpingslassaret.

Vi har varit med om liknande saker..

1 ggr när Embla var typ 4 månader och inte kunde andas. På akuten blev vi ner skickade till primären kärringen på akuten kunde bedöma genom en j**la glasruta att Embla inte var dålig nog..

Men nere på primärjouren gick det med en jäkla fart vi fick komma in direkt. Det var antingen astma eller krupp dom kunde aldrig ge ett svar.



Nästa gång var hon 1,5 och hon var apatisk 3 ggr fick vi ringa innan vi fick komma in hon hade då 41graders feber tror nog sjutton vi ringde i flera dagar. då fick vi sitta på akuten mellan 22-05 innan vi fick träffa läkaren en jätte underbar ung tjej läkare med halv knackig svenska. Den gången valde jag själv att åka hem dom hitta inget just då. sedan åkte vi in 2 dagar senare då hon inte blivit bättre. då hade sänkan gått från 18- över 160. hade tur att få samma läkare så utan snack blev vi skickade till E-tuna. Hon hade btw en lunginflamation. Så Nyköpingslassaret är allt annat än bra vissa gånger.

Kommentera här: