Bilder från första dagarna i Sälen!!!

 
 
 
Resan till Sälen gick väldigt bra. Barnen fan sig väldigt bra i att sitta i bilen långa streckor. Särskilt när man kunde låna DVD´n till bilen och tjicka på Brum :P
 
 
Var bara sista timmen som inte var så rolig. Men vem gillar att sitta i en bil i en evighet :P
 
 
Spelhörnan inne på Experium var en klar favorit.
 
 
Hos alla :P
 
 
Här var våran fina stuga. Övervåningen denna gång.
 
 
Vädret var inte så bra i början. Men det stoppade inte oss från att gå ut och busa lite.
 
 
Att springa runt på lilla cykel banan var riktigt kul, tyckte barnen.
 
 
Var inge fel på utsikten iaf :)
 
 
Blev fika nere i byn och mitt val var ett bra ett kan jag lova. Himla gott med jordgubbs mouse en grå disig dag som denna.
 
 
Mina små tröta sötisar. Är jobbigare att va på semester än vad man tror. Men kul!!!
 
Tjingeling!!!!
1 Eva:

skriven

Ser ut som om ni haft det riktigt mysigt.

Svar: Ja det har vart en bra sommar. Mycke trots och nejigt men väldigt bra också. Hur har ni det så här på slutspurten utav sommaren?
mammansandra

2 Richard:

skriven

Sköna bilder :D Kram

Svar: man tackar tackar. bara synd att man inte kan ta med sig sälen hit :P älskar den naturen och känslan där. så lungt och harminiskt på ett kaoutiskt sett. men då skulle man väll inte längta dit om man hade samma känsla hemma :/ Kram!!!
mammansandra

3 Eva:

skriven

Vi har det bara bra. Jag har haft min sista semester vecka nu och den har jag använt till att skola in Alma på nytt dagis. Jag ska ta mig i kragen och uppdatera bloggen om sommaren men jag har inte orkat ännu, eller rättare sagt nackdelen med att ha bilder på en extern hårddisk.

Svar: Härligt att sommaren har vart bra. Hur gick A´s inskolning? Var det några hon kände igen där? Känns nya dagiset ockey för er?Hihihi!!! man hinner inte alltid med nej :) Det bästa med bloggar är att man själv väljer när man vill skriva. Första gången jag hör en nackdel om externa hårddiskar. Vill den inte riktigt? Våran fungerade kanon i början för ca 1 år sedan nu har den börjat att sega och allt tar jätte lång tid att öppna eller föra över :/
mammansandra

4 Eva:

skriven

Det går bara bra med inskolningen av Alma. Hon hade med sig en kompis från sitt förra dagis en kille som honleker jätte bra med. Hon går ju nu på samma avdelning som Oskar så hon känner igen många av de andra barnen. Sen bor några av de barnen på samma gata som oss så hon känner sig hemma =)

Det är inget fel på hårdisken men eftersom jag bytt tillo bärbar dator och extern disken är av större modell som måste stå på bordet så tycker jag det är lite klumpigt att ta fram den hela tiden. Vi har nämligen ingen datahörna längre. Så jag tror jag ska köpa några usb minnen som jag kan lägga in korten på år från år =) De är dessutom lätta att ta med sig.

Svar: Va härligt att det är så många som hon känner igen. Då var det mer som att leken fick byta lite plats bara. Måste kännas tryckt och lungt.
Jaha då förstår jag. Ja då kan det blir lite drygt ja. Vi kär ju på vanlig dator än så vi kör klumpigt hela vägen ut :P Men vi lär ju också byta någon gång snart så man får lite mera plats och så.
Usb minnen är bra. Smidiga som bara den ja :)

Ha en kanon dag och hoppas att helgen blir kanon!!!
Kram!!!
mammansandra

Kommentera här: