Babykläds frossa!!!

Här om dagen pratade jag och min goda vän S om vad vi behövde till nya bebben. Mindes att vi hade rätt så gott om kläder och idag tog jag tag i att börja tvätta igenom alla hoppa. Gissa om jag fick en shock. Upptäckte att vi har 2 stora Barbapapa kassar (en syns på bilderna) med baby kläder i stl 50/56 och då är inte allt med heller. Då en hel del är utlånat åt olika håll. Att vi hade mycket kläder viste jag om, men inte så mycket.
 
 
Är inte bara jag och A som har inhandlat alla kläderna förstås. Vi har väldigt mycket släkt och vänner som bidragit en hel del <3
 
 
Men det lustigaste med det hela, är det faktum att när man lever livet med en bebis, så känns det alltid som att kläderna tar slut och att man får hets tvätta konstant ;)
 
*************************************************************************************************************************
 
Tror nog även att Rädda Barnen, UNICEF m.fl kommer att bli väldigt glada att få ta över alla bebis och barn kläder när vi är klara med dem. Jag tycker att det är viktigt att tänka på att bara för att man är klar med bebis värkstaden, så behöver man inte kasta alla kläderna. Utan att man kan ge dem vidare till de som behöver dem mest. Det tycker iaf jag.
 
Hur har ni gjort med era bebis/barn kläder då barnen vuxit ur dem?
 
 
1 Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma:

skriven

Oj så mycket kläder. Kul när andra kan få användning av dem.
Jag brukar sälja på klädbytardag och på så sätt själv få lite pengar som jag köper kläder för så det blir lite byte så där. Det som inte säljs går till barn i andra länder. Och en del ger jag givetvis bort.

Svar: Precis, känns rätt dumt att bara ha på hög och ta plats. Något par kommer man ju att spara undan till barnen som de kan se på när de blivit stora och så. Men resten måste ju kunna komma till användning för någon annan :)Har funderat på att vara med på en klädbytar dag, men det har alltid slutat med att jag inte gjort det pga ditan och datan. Men efter denna bebbe så blir det nog dags för det :)
mammansandra

2 Madde - Trucker Mamma Madde:

skriven

Åhh att plocka fram bebiskläder är ju bland det roligaste ju. :D
Vi har sålt en del, gett bort en del och en del har vi kvar av våra bebiskläder. :)

Kramar. <3

Svar: Det är sjukt kul att se alla de små plaggen igen. Att de är så små från början, va fort man glömmer bort det :/
Kramar!!!
mammansandra

3 Nikita Hjelm:

skriven

oj , det var en hel del kläder de där =)
Själv så har jag sålt och skänkt det mesta,
förutom några plagg från albin å meja som jag gjort varsin låda åt dem som en minneslåda med första plagg osv, som dom ska få ha kvar tills dom blir äldre.

Så allt jag hade sparat för anvdändning till nr 3
var två pyjamasar och en body.
men det gör inte mig nåt, handlar gärna nytt!!

Svar: Ja det var vist mer än vad man mindes och då har man även gett bort en del och skänkt vidare också. Minneslåda till barnen är så himla gulligt. Jag har en från när jag var liten och barnen ska också få något liknande. Är ju jätte skoj att ta fram sedan när man själv fått barn och ser hur klädstilar ändras och utbud och ja allt med de små kläderna egentligen;)
Hihiihih!! Ja shoppa åt de små är aldrig ett problem ;) Det gör man så gärna så.
mammansandra

Kommentera här: