Lussekatter, hemma gjorda vantar o Jaleebi!!!

Varit tyst här ett tag igen. Vet inte vart all tid tar vägen ;)
 
 
För flera dagar sedan fick vi till en lussedeg här hemma.
 
 
Var bara Pankis som var sugen på att vara med och baka dock.
 
 
Men mer deg åt oss eller vänta mer deg å Pankis blev det ;)
 
 
Några lussekatter fick jag till.
 
 
Men mest deg gick åt till Pankis "Lusse Tårta" :D
Den tjejen har tårta i huvudet för jämnan. Vet inte riktigt vem
hon fått alla galna tårtideer ifrån ;) Men duktig är hon <3
 
 
En annan dag så skapades det målningar här hemma.
Jag tog mig friheten att setta på lite kaffe och kom tillbaka
till en Pankis med "målade vantar" på sig. Hihihihihi!!!!!
Va fort det ska gå ibland. Börjar att undra om barnen sitter
med förbestämda ideer eller om saker och ting bara råkar
dyka upp spontant så fort päronen tittar bort. Den frågan får jag
nog aldrig något svar på ;)
 
Sedan så har jag varit duktig och testat baka på helt nytt sett.
 
 
Jaleebi!!!
 
Va är nu detta? Detta är en sorts sötsak från Pakistan. Som
en kaka kan man säga. Man gör en sorts deg som är rätt rinnig.
Som man sedan ska spritsa ned i olja och fritera. Riktiga Jaleebi
ser inte ut som mina, utan har en fin snirklad form. Men jag var
riktigt nöjd ändå, då det var första gången jag gjorde dem. Men
jag vet inte om de smakar som de ska. För jag har aldrig testat
det någon stanns. Men dessa blev söta och goda <3 Tok roliga att göra
också. Man känner sig som ett proffs i köket då man står och snirklar ned
dem i olja vänder runt och sedan doppar i hemma gjort sirap. Kommer
lätt att göra fler vid andra tillfällen ;)
 
Annars så har veckan gått i ett med sista skoldagar o fsk innan lov.
Har varit till E-tuna hos läkaren och haft en riktigt tröt dag med barnen idag.
Men ned till stan kom vi en stund. Var dock jag som var för trött för att orka
brottas runt med folk. Så blev mys hemma efteråt.
 
Nej nu ska jag göra som barnen och sova ;)
 

Kommentera här: