20 år och fortfarande lika stort!!!

 
I dag fyller den välkända tv spelet och även tv serien Pokemon 20 år. Jag minns att tv serien var väldigt populär när jag var liten. Sedan blev spelen väldigt stora. Är kul att se hur dessa figurer har följt med generation efter generation. Att något man själv tittade på som liten nu mera ses utav mina egna barn. Det är stort. Vad många inte vet om själva skaparen till Pokemon är att han har aspbergers. Många med aspbergers får höra hela sitt liv att de inte klara av något, att de inte är normala och att samhället inte har någon plats för dem. Det är så fel som det bara kan bli. Några utav våra största skapare genom tiderna har aspbergers. De kanske inte följer samhällets normer men de ser samhället på ett annat sett, som vi andra är helt oförmögna att kunna se. Jag har en bror med aspbergers och han har lärt mig att det finns så mycket mer utan för rammarna och att en ram måste inte alltid vara fyrkantig. Så i och med 20 års jubileumet utav en av världens mest älskade spel och serie Pokemon, vill jag även slå ett slag för alla med aspbergers. 
 
Ni är fantastiska och älskvärda precis som ni är <3

Kommentera här: