Mörk fredag.....

Denna dag började jobbigt med slö kropp och tankarna flyggande kring Aleppo. I dag inleder Ryssland sina bombningar mot de cevila som valt att stanna kvar trots evakueringarna. Vem vill lämna allt de har och känner till för att någon ska få jämna deras allt med marken? Jag förstår dem. 5 år i ett rent helvete landet runt och nu ska de förstöra varje stad för stad. Finna det något stopp för Syriska regimen och Ryssland? Troligen inte. Men hoppet finns hos de modiga som vägrar att ge sig mot de omnänskliga orättvisorna. Fick medelande från en vän att nu är han och sin grupp i Aleppo. Det verkte i mig vill jag lova. Men jag är stolt över deras mod och tror på rättvisa. Nej jag tror inte på våld. Men jag tror inte heler på utrottning och mord. Om jag var i deras sits jag skulle göra lika dant inshallah. Må Allah vara med dem.
 
Fick ett paket idag från en annan vän som ville muntra upp mig efter den turbulenta sommaren.
 
 
 
Det värmde verkligen. Jag är lyckligt lottad som har en sådan fin och omtänksam vän. De växer inte på träd <3 Trots tiden går så gör minnena ont i mig. Får hela tiden höra hur stark jag är som inte lagt mig ned och gett upp. Men nej jag är inte stark. Tankarna från då förföljer mig konstant. Men det blir bättre för vad dag som går. Vet inte vad jag skulle ha gjort utan så mycket stöd som jag fått. Ensam är stark men det går så mycke bättre när några håller upp än i vått och torrt. Älskar er <3
 
Nej nu va det dags för lunch och sedan en massa fix. Ni som vill veta vad som händer i Aleppo kan hashtaga #SaveAleppo #GenocidAleppo #AssadPutinWarCrime #PrayForAleppo var som på nätet. Varje tanke, bön, RT eller sjäst ger ett enormt stöd för dessa män, kvnnor och barn som befinner sig där. De är människor likt du och jag. Ända skillnaden är att de befinner sig i en krigszon. De förtjänar ett liv igen. Ett liv med en vardag, jobb skola högtider skratt lek. Inte bomber gevrskott död sårade hunger och konstant oro. De ska få det inshallah!!!

Kommentera här: