Fotbolls avslutning och tomat soppa!!!

I går var det fotbolls avslutning för Skroll.
 
 
Vi blev lite tidiga så tjejen passade på att värma upp ;)
 
 
Det blev bla boll koll på tränningen. Skrolls boll försvan
där nedanför vänstra hörnet efter en nick ;)
 
 
Dribbling med skott på mål. Hon fick 4 utav 4 <3
Laget hade turen och fick fira avslutningen tillsammans med
dammernas A-lag. Super snälla tjejer som är kanon med
de små.
 
 
Sedan kom även IFK´s maskot och bjöd alla på fika.
Kanon fin avslutning. Tusen tack till IFK för fin första termin.
 
 
Jag har varit och hällsat på gamla jobbet. Det var jätte kul
att träffa min klass igen och alla underbara lärare igen. Kändes
jätte skumt att vara där och inte va en del utav det längre. Men
kändes så himla fint att se och höra hur bra klassen har det.
Det blev en massa lek med allihop och tusen frågor. Vad jobbar du
nu med? När kommer du tillbaka? Varför är du inte våran fröken
längre? Ska du bli våran fröken senare? Blev så rörd av att de saknade
lilla mig och vill ha mig mer i klassen <3 Man vet aldrig vad framtiden
bjuder på. Men en sak vet jag, får jag frågan, inshallah, att komma igen
så är svaret JAAAAAAAAAAA! utan att tveka.
 
 
I dag gjorde jag Irakisk tomatsoppa med chapati.
Jätte lätt och super gott.
 
Irakisk tomatsoppa:
 
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
1 burk krossade tomater
1 kycklingbuljungs tärning (el annan sort)
0,5-1 msk balsamvinäger
1 tsk torkad basilika
1 nypa socker
1 dl grädde
5 dl vatten
salt och peppar
samt olja att steka löken i.
 
Börja med att hacka löken och vitlöken och stek
i några min. Tillsett sedan de krossade tomaterna, buljungen,
balsamvinägret, vattnet, kryddorna, salt och socker.
Häll sedan i grädden och låt bli varmt.
 
 
Chapati:
 
5 dl mjöl
1 tsk salt
2 tsk olja
ca 2 dl vatten
 
Blanda ihop ingridienserna och dela degen i 10 lika
stora bitar som du sedan klappar till rund och platt.
Stek dem sedan i olja i ca 1-2 min på varje sida
 
Smaklig måltid!!!
 
 
Nu måste jag fixa inför jobbet. ha en fin dag inshallah!!!!

Kommentera här: