Underbar helg!!!

 
Denna helg har jag jobbat som sagt. Var en väldigt skön och avslappnad dag som bara flött på.
Efter det kom underbarasate N på besök. Vi lagade mat och umgicks. N ansågs sig vara bättre kock
än mig, så det fick jag allt motbevisa ;) Jag lagade morotsbiffar med grönsaker och röd quinoa mix.
Men vi enades om att vi var lika på bra på olika fronter. Vi pratade en hel del mat, film och mycket annat. Gillar att höra N att berätta om sitt ursprung och hur livet där är och fungerar. Att se bilder från N´s stad och strand. Är makalöst hur vackra platser det finns där ute i världen som man inte kunnat ana. Vore kul att få se i verkligheten.
Jag verkligen älskar att umgås med N. Vi är så lika sinnade och kompliterar varandra i allt. Som vanligt kändes det jätte trist att ta avsked igen. Distansen gör att vi inte ses så ofta som man önskat. Men jag är glad att vi äntligen kunde ses igen <3
 
I går kväll hade jag maraton samtal med finaste M. Vi pratade om hur veckan varit. Han hjälpte mig
med arabiskan och visade sin kaligrafi kunskap. Hade inte en anning om att han var skolad kaligrafier.
Ska visa vid ett annat tillfälle en med mitt namn som han sent till mig. Jag höll på att tappa hakan. För jag
fattar inte alls hur någon alls kan utforma ord så vackert. Lite senare under samtallet så berättade M även
om hur det var i Saddams styre och vad som fick koppen att rinna över för honom att flytta därifrån.
Det riktigt kröpp i kroppen på mig att höra om dessa fasor. Samtidigt som jag kände sådan räddsla och
avsky, så kände jag sådan glädje och lättnad över att han överleft och tagit sig därifrån. Jag kommer
aldrig att kunna förstå hur människor kan behandla andra så illa. Det är så overkligt. Svårt att fatta för
någon som bor här och har det så bra och enkelt igentligen. Trots denna hemska och omänsklga berättelse
så avslutade vi vårat samtal med ett riktigt asgarv. Jag kan inte sluta att förundras över hur stark M är som
trots sin livs historia alltid ser sådan glädje i allt i livet. Är tacksam och stolt över att ha M som vän <3
 
Nej nu blev det dags att bege sig sig. Så önskar er en fantastisk start på veckan inshallah!!!

Kommentera här: