Städ dag och lärdom!!!

 
Min lilla gos-boll här om veckan. Är inte ofta hon är så här still. Men är hon på gos humör så ;)
 
I dag blev det en sjukt lång sovmorgon. Hela veckan har jag varit så trött. Beror på verk tror jag. När verk är konstant så tär det bra på än. Men efter en skön frukost så satte jag igång med lite städning. Väll behövligt. Är dock inte klar ännu. Fick ta en paus för lunch och se till att jag har matlåda inför jobbet idag. Blev qinoa masala med grönt. När barnen är hemma så blir maten rätt fattig på kryddor. Då de inte gillar för kryddigt och gillar helt olika kryddor. Så bäst att passa på med kryddorna nu ;) 
 
Under städningen lyssnade jag på en föreläsning om att inte kalla en muslim för icke muslim utan orsak. Är så glad att www.muslim.nu har så mycket tillgängligt material till alla (även de som inte är muslimer eller lider utav islamofobi). För kunskap är makt. Och kunskap om Islam är så liten trots att muslimer finns överallt och är så missförståda av så många. Är många som googlar Islam eller muslimer och får upp så mycket skit rent ut sagt. 80% av det som står på nätet är sne vända saker som inte ens har med Islam att göra. Så det känns riktigt gott att det finns pålitliga sidor med info som kommer från de som verkligen är lärda. Är bara synd att folk väljer att tro på skit snak istället för att kolla upp själva. Denna data ålder har gjort oss så ofantligt latta. Men det är upp till var och än om de vill veta saker eller inte. Ni som vill veta vad Islam är kan gå in på www.islam.nu eller besöka eran lokala mosqe. Jag lovar vi bits inte i mosqen men vi kanske bjuder på kaffe och en ny vänskap.
 
Ha en underbar dag inshallah!!!

Kommentera här: