Boktips för den starke!!!

 
Ja denna bok kräver att du är stark psykiskt för att kunna klara av att läsa den. Den får dig att gråta, ryssa, svälja kväljningar men ändå att skratta och le samtidigt. Detta är en sann bok om en 3 barns mamma vars liv går i bitar då hon för efter barn efter barn får veta att de har diagnoser. Inte nog med det så ignorerar barnens far, hennes livs kärlek, att barnen är annorlunda och behöver extra hjälp. Sitvationen blir inte bättre utav att pappan lämnar dem och börjar att göra allt för att jäklas med mamman. Jag tror att jag aldrig har mått så dåligt när jag läst en bok tidigare. Vid flera tillfällen har jag velat lägga ifrån mig boken och inte läsa vidare. Men min empati för Gunilla fick mig att fortsetta ändå. Känner igen så mycket i denna bok då jag har syskon med diagnoser. Så mycket utav känslorna för denna bok kommer nog därifrån. Att ha barn med särskilda behov är inte lätt och det är dess utom svårare att ha barn.med därskilda behov i detta samhälle också. Tyvärr men det är sant. 
"Alltid för er" är en fantastisk bok som jag tackar Gunilla från djupet av mitt hjärta att hon vågade och orkade skriva. Mer än läsvärd <3

Kommentera här: