Hamnen parken och presenter!!!

 
Denna helg har varit full med bra väder och leksugna barn. Så ett besök till
hamnn lekparken blev det. Där det klättrades.
 
 
Och snurrades som bara den. Barnen hittade även andra bran som de lekte med.
Så blev även till att hjälpa dem att snurra med kompisarna.
 
 
Vi satte även igång att blåsa såpbubblor. Vet ej om det var pga av vädret men
det blev perfekta bubblor och massa bubblor och med massa menar jag hela
gården blev full med bubblor. Vet inte alls hur många barn som var med och
fångade och blåste. Kul var det iaf ;)
 
 
Var en jätte fin em med mycke bus och skratt <3
 
 
När jag var hos N, A och lilla J så fick jag fina presenter utav dem. Ett
par jätte fina byxor ifrån NewYorker. Svarta med svart spets längd längs
benen. Tok snygga. Fick även en turkos hidjab med guld mönster på.
Så himla fin. Älskar den <3 N berättade att den var i från Syrien. Så att
få den kändes väldigt specielt. Mest för att den var ifrån henne, men även
för den historia den bär på. 7 år............gråter utav de arga känslor jag
känner, för 7 år hade inte behövts. En avgång utav en ledare och det hade
varit över......Alla som dött hade kanske inte behövts dö. Familjer hade
inte behövts splitras. Allt kaos kring flyktingarna världen över hade inte behöft
hända. Så mycket hade inte behöft hända om FN, Nato och US bara hade enats
att ta bort en man från styret i Syrien. Ingen utav oss som har förlorat andra i
denna utrottnings procces utav Syriska regimen, hade behöft bära på den smärta
av att förlora någon på så onaturligt vis. Går inte en dag utan att jag tänkt på
de jag förlorat och det vet jag miljoner andra som också gör varje dag vecka in
och vecka ut. Så ja denna hidjab ifrån Syrien är väldigt speciel för mig precis som
min syster N är för mig. Vänner som hon växer inte på träd <3
 
God natt, anshallah!!!

Kommentera här: