Rhodos del 2!!!

 
Efter att ha ätit gott på hotellet och gå längs havet på stranden och bara va.
Kan inte alla dagar starta så?
 
 
Jag var helt fachinerad utav alla stenar. Så många olika färger och storlekar
och all så fint slippade utav vattnet. Satt och plockade med dem hela tiden nästan :P
Och ja, några följde med hem :D
 
 
På kvälls promenad längs Rhodos gator i mys mörker <3
 
 
Så vackert vart man än gick och allt var verkligen som taget ur en gamal
kärleks film med Grekiska byggnader och små gator. Dofter från blommor
och mat som möts i en dans kring än.
 
 
Nere vid stranden utav Stora Mitsis Palais Hotel fan vi en lång gångvägg
längs vattnet. Gången var som utskuren från bergsväggen och överallt fanns
det finaklippor i vattnet och vid vattnet. Vi klättrade upp på en jätte stor
och stod där länge länge och lyssnade på vågorna och såg ut i nattvattnet.
Nu kommer jag på att vi aldrig gick tillbaka dit under dags tid för att se hur
det såg ut där. Men det gör inget. Att se det natt tid var underbart. Fast jag var
allt bra rädd att trilla ned från klippan ned i det mörka vattnet. Men jag hade
min egna klippa med mig så jag kunde omöjligt falla <3
 
 
Kan det bli mer Grekiskt än vitt, blått och keramik? Love it!!!
 
 
Någon mer som tänker på Barilla reklamen när ni ser detta? Lol!!!
Men skämt å sido, vackert som bara den.
 
 
Lite utav en turist del i stan.
 
 
Coolaste cyklar jag någonsin sett. Näst intill helt i trä. Jag var bra fachinerad
utav dem. Men av någon anledning så han vi aldrig med att hyra cyklar. Var
nog lika bra det. De som känner mig vet att jag är en fara så fort jag befinner
på något med hjul :P Men hade varit bra kul att testa dessa.
 
 
Saknar alla dessa fina träd som bara växte hur som helst längs gatorna.
 
 
En jätte fin resturang som vi åt Mossaka på. Dock var den tokhet, så tog
lång tid att kunna ätas men ack så god den va. Jätte mysigt. Minns dock
ej namnet på resturangen. Men helt klart en resturang att besöka.
 
 
Överallt i trädden växte det frukt. Vart man än gick så fanns det apelsiner, citroner m.m
Dofta så gott och frecht vid varje träd.
 
 
Mitt favorit träd i denn stad. Verkligen "Lets-Go-Green-Tree"  <3
 
Finns så mycket mer att visa från stan. Men det blir en annan gång.
För nu är min lunch rast slut och Eng kalar igen.
 
Så ha en fin tisdag, Anshallah!!!

Kommentera här: