Leva livet och kall bad med getingar!!!

 
Tog en skön paus vid sjön idag efter några km på rundan. Alltid så stilla och fridfullt där. Så var bara tvungen att klättra ut på några grenar och utmana ödet om att kanske åka på ett iskallt bad.
 
 
Klarade mig, denna gång. Upptäkte dock när jag skulle klättra tillbaka in till land att under mig på grenen var ett massift getingbo. Men det var nog tomt för jag såg inte till en enda. Pjuhhhh! Tur för mig som är geting allrgiker.
 
Det här med att lev ditt liv nu för du lever idag. Det är sant men det är inte lika enkelt för alla. Vi är alla olika och ser olika på saker och ting. Finns så mycket jag vill med mitt liv. Men ångesten har tagit över så mycket så ibland blir det lilla så svårt. Är kanske inte så lätt att förstå hur ex ett vanligt vardagsval kan va så svårt för någon. Men med ångest så kan dessa val göra så att hela dagen blir förstörd. Att hela tiden tänka att väljer jag så, så blir det fel så och väljer jag så, så blir fel så. Och då blir genast allt som kan bli fel, fel på en själv och då setts brommsen igång och panik känslan och ångest smärtan i bröstet tar vid. Det är ju bara att låta bli att tänka så, tänker nog det flesta. Vore det så, så skulle vi inte någon behöva ha ångest. Ångest kommer utav något. I mitt fall pga jag blev så illa behandlad att jag slutade se mig i saker och ting. Bearbetar det hela tiden. Men överlevnads instinkten håller kvar i det. Är ju den som hjälper oss att undvika att hamna i dåliga sitvationer. Så även om hela blogg världen spruddlar med fina "own your life" pep, så är det inte alltid så lätt att bara hoppa ur sängen och göra allt man vill. Men det är fint att vi ser om varandra. Igår gjorde jag en sak jag inte klarat av någonsin sedan jag började åka hit. Det fick mig att både känna mig stolt och glad över mig själv. För jag tog mig över en så stor barrier, som jag tidigare aldrig trott att jag skulle klara av. Men tack vare min klippa så börjar jag att "fungera" allt mer och mer. Att ha någon som tror på än och älskar än för den man är gör så mycket. Man är alltid starkast ensam men det blir meningsfullt tillsammans <3

Kommentera här: