Fsk utställning!!!

 
Denna vecka och förra, om jag inte misstar mig, så ställer visa fsk ut sina projekt om naturen i Stadshuset i Nyk. Idag gick jag förbi och tittade. Gissa om jag blev imponerad. Alla förskolorna hade sådanna kanon projekt och det märktes hur allvarligt barn ser på det som förstör naturens. Från allt som kastas i naturen, på land, i hav, hur utsläpp påverkar djur och natur till hur vi återvinner våra soppor. De har verkligen förståt hur sårbar naturen är och hur viktigt det är att vi tar hand om den. Känns pinsamt att veta att det finns vuxna idag som varken har vetskap om hur tex plast påverkar naturen och vad röken från bränt plast gör med luften och våra o djurs lungor. Känns tryggt att veta att dessa barn tar över efter oss. För tack vare alla fsk och natur projekt landet runt så har dagens fsk barn mer kunskap om sophantering, naturens kretslopp, djurens kretslopp och klimatet idag än vad någon generation tidigare har haft.
 
Har ni tid övers så besök Stadshuset i Nyk. De öppnar kl 10 och stänger vid 16 eller 18 tror jag. Ni kommer inte att bli besvikna. 
Stort tack till alla förskolor och barn som jobbat så flitit med projekten. Bästa utställningen jag vart på på länge <3
 
Ha en fortsatt fin tisdag!!!

Kommentera här: