Sommar listan!!!

Då lider sommaren mot sitt slut. Eller iaf barnens sommar lov. Värmen är ju kvar ett tag till. Så då tänkte kg gå igenom sommarlistan. Listan över sommar nöjen man ska ha gjort medan man varit ledig o.s.v
Denna sommar har jag: 
 
Rest utomlands -
Rest inrikes -
Bott på hotell - 
Bott i stuga - 
Tältat - 
Badat i en sjö - 
Solat -
Grillat - 
Haft picknick - ( hmmm gills fika så har jag en gång) 
Ätit ute - 
Besökt nöjesfält - 
Varit på festival - 
Varit på karneval - 
Åkt båt - 
Utfört sommar aktivitet så som buggy boarding m.m - 
Varit på zoo - 
Varit på sommar land - 
Varit på museeum - Ja 
 
Hmmmm kreativ sommar som alltid. Förra sommaren badade jag iaf två gånger och åt ute. Samt hade picknickar. Jag är verkligen inget fann utav sommaren. Men ändå så känns slutet utav sommaren lika trist varje gång. Då de alltid ser lika händelselösa ut.  
 
Jag är en person som ogillar att göra inget och blir totalt rastlös av att vara hemma. Så att varje år höra vad alla andra har för sig under sommaren är jobbigt. Jag har aldrig haft egen ekonomi att göra något jag vill, så jag vet varför det inte blir något. Men känns lika jobbigt ändå. Lägger alltid det jag har på sådant som barnen vill och det känns bra. Men va kul det skulle va att kunna göra något man själv vill en sommar. En kort resa utomlands eller bara åka en dags utflykt inrikes och se något nytt. Men men kommer fler somrar, så chansen finns än. 
 
Lil killen har kommit in i ny fas nu. Så mindre sömn. Mer mat och mer höga toner. Vill bara vara nära och sova mer än 5 min är farligt. Så full fart från natt till natt. 
 
 
 
Simma lungt!!!

Kommentera här: