Längtar du inte tillbaka något?

Då har jag snart bott här i 2 månader och det rullar på och går bra. Har fått samma fråga många gånger. Saknar du inte Nyk? Jo det är klart att jag gör. Jag trivs jätte bra här men det finns mycket jag saknar. speciellt så här på sommaren. Som tex onsdags kvällarna i hamnen. Var inte där så ofta och tittade på veteran bilarna. Men gillar att gå dit och bara titta runt lite. Äta en riktigt god glass och se kvälls solen spegla i vattnet runt båtarna. Stanna till i hamnen lekparken och se barnen leka loss. Underbart. 
Jag saknar även alla gårdarna i Nyk. Känns jätte konstigt att inte leka runt på dem med barnen eller att ha picknick i dem. Så mysigt och ett måste på sommaren.
precis som promenader och jogging i Galjis. Mitt andra hem i Nypan. Den skogen är ett utav mina favorit ställen. Vist skogarna här är fina också. Men det är något extra med skogarna man vänta upp i.
saknar även city och bibblan. Så mycket minnen och fina stunder där.
att bara kunna gå ut på gården och babbla med de andra päronen är något jag saknar mycket. Som förälder är det skönt att kunna babbla av sig alla barn och föräldrar grejor med andra som förstår en. Här känner jag inte någon på gården ännu. Så det är riktigt trist. 
Finns mycket jag saknar men jag trivs ändå här borta. Kan alltid hälsa på i Nyk så det är lungt.
Behövde få något nytt och jag vet att det var bra för mig. Har gått bra både för mig och för barnen. De trivs bra och tycker det är kul med allt det nya. Så det känns kul. Hade de inte gillat det så hade det Blivit problem. Vist har varit en hel del strul. Men det är enbart pga bannarbetet här för teserna hit och dit. Så det är inget pga läget. Så ingen tycks ogilla nya hemmet och om saknaden skulle komma och inte går över så kan man alltid flytta tillbaka ;)
 
Har även varit kul att få visa nya hemmet och området för folk som hälsat på och det är kul att höra hur fint de tycker att det är här. Men vist jag kan medge att jag saknar att ha alla så långt bort. Är ju inte så lätt att spontan ses längre. Men det blir nog lättare med tiden och banarbetet blir klart så man kan åka smidigt igen.
 
Nej kanske lite lunch innan kidsen kommer?
 
Jumma Mubarak!!!

Kommentera här: