Spelmuseumet!!!

 
I lördags åkte jag och barnen till spelmuseumet i Sthlm.
 
 
De hade en massa olika gamla spelanordningar med spel från 1977 och framåt.
 
 
Även en massa olika saker och rekvisita från spel. Bl.a. denna underbara Zelda klänning. Zelda spelen är mina favoritspel ;) Nej jag fick inte köpa den :( Hade jag fått det hade jag lätt haft på mig den hela tiden.
 
 
De små gamla gameboy’sen och enheterna var spännande. Men spelen var konstiga enligt barnen. Man kunde ju bara gå framåt och hoppa. Oj va lättroade vi var på min tid som liten ;)
 
 
Multisel enhet. En av Klara och Niklas favorit.
 
 
De hade även pysselhörna. Där fastnade Nora. Min lilla pyssel drottning.
 
 
Vid pysselhörnan fanns en liten grotta med Raymond spel. Riktigt mysigt.
 
 
Även Niklas fastnade vid pysslet en stund. 
 
 
Det blev även lite samarbete i några spel bl.a. i Hountdown. De var riktigt duktiga på det.
 
 
Donkey Kong fans på storbilds tv. Men jösses va svårt det spelet var. Ingen utav oss var vanna vid det, så ja vi gav upp rätt fort. 
 
Tyvärr fanns inte VR spelet denna gång. Vilket var riktigt synd. För det var den som alla ville testa.
 
 
Kaka sova nästan hela tiden där. Trött liten kille som blev 1 hel månad den dagen. 
 
 
Detta bil spel kommer jag ihåg och det var Klara jätte bra på. 
 
Var mest äldre spel man kunde spela på så barnen tröttnade efter 1 1/2 h då både de och jag hade trott att det skulle vara mer blandade spel från då och nu man kunde spela på. Men det var ett riktigt kul besök. Kanske roligast för mig då jag fick minnas spel från min egna barndom. Men var kul att få uppleva det tillsammans med barnen.
 
Har ni en dag utan planer så tycker jag att ni ska ta ett besök dit. Är lagom stort för att barnen ska kunna gå runt lite själva och inte svårt att hitta. 
 
Mer info gå in på www.barnistan.se och sök på spelmuseum.

Kommentera här: