Hjärtljuds kontroll och mvc besök!!!

Idag hade jag mvc besök. Gick bra. Magen växte som det skulle socker och blodtryck låg bra. Yeyyhhhh!!! Äntligen något som börjar att stabilisera sig. Vi pratade om BB vistelsen, eftersom pga min sjukdom kan ge infektioner till Kaka, som blir minst 2 dagar. Behöver ju inte vara orolig. Men då man ligger i riskgruppen för att behöva setta syretillförsel eller medicin på någon så liten, så blir man ju lite orolig. Sen skulle vi lyssna på hjärtljudet på liten. Lätt gjorde det och var högt. Som högst 79-80, ska ligga under 60. Så vi tog paus och testade igen. Samma sak. Så jag fick ta en 25 min promenad och komma tillbaka. Samma resultat. Slutade med konsultation utav spec mödravården. Fick en tid dit. Så var bara att bege sig dit.
 
 
Väll där såg allt bra ut. Både på ljudmätaren, dopplern och ul. Så var bara Kaka som hade lite dansflödde i sig för stunden. Inte konstigt om någon puttar på än när man sover. Hade inte trott annat heler. Hade något varit fel så hade det kännts. Men är bra att de kollar för säkerhets skull. Ska ändå in på en till ljud koll i slutet utav veckan. Bara för att. 
 
Fart fyld dag idag :D så nu ska jag chilla en stund. Ha en fin dag!!!

Kommentera här: