Ord utan mening?

(null)

Hela tiden så kommer jag in på samma spår när jag hör folk prata. Det är så många ord som används så lätt och konstant. Som om ordet i sig inte har en riktig mening utan sägs för att det ska sägas. Väldigt ofta hör man folk säga jag älskar dig men gör tvärt emot vad man skulle ha gjort om man älskade den. Ordet sexigt används till allt också. Jag blirväldigt fundersam när någon säger tex det är en sexig grönsak, shit så sexigt med gröna tapeter, så sexig drink o.s.v Vist alla tänder till på olika saker men att en kille hårdnar över en grönsak eller en tjej blir våt över tapeter det köper jag inte. Eller har merparten av alla människor i dag sak fetischer? Är många liknande ord som används väldigt lätt och det är synd. För ord tappar sin kraft så lätt när det används till allt eller bara sägs utan någon riktig känsla. Orden blir tomma och meningslösa. Tomma ord fyller ingen funktion och i bland kan tomma ord såra än mer än att inget sägs alls. Ord och handling hör ihop för utan handling är ett ord bara ord. 

Varför använder vi ord med stark betydelse utan någon riktig mening bakom det? Eller använder vi orden som en sköld för att dölja vad vi verkligen tycker?

Kommentera här: