Gipsavtrycks resultatet och bubbel!!!

 
Gjorde ju gipsavjutning av Pyrets fötter förra veckan. Så här gick det.
Först och främst fick jag mortla 2 dl salt, då vi bara hade grovsalt. Dohhh!!!
Men gick bra.
 
 
Glad Skrutt som nyfiket tittade på. Fick dock trycka fötterna i leran
när han sov. Då han inte är något fann utav att vara still ;)
 
 
Hade ingen stål form heler, så fick göra en utav hårt papper.
Det viktiga när man gör avtryck och vill skriva något på den, är att
skriva bokstäverna speglvända i leran. Annars blir de bakoch fram
på trycket.
 
 
Ta da!!! Så blev resultatet. Kanske inte det rakaste hjärtat. Men jag är ändå
nöjd, då jag gjorde den helt själv denna gång. Tidigare har jag gjort på öfsk
och då har underbara Gunilla hjälpt till. 
 
 
Och nu är det fullt utav avtryck i skåpet ;) Alla barnens fötter samlade på ett ställe
så jag kan gå och minnas hur små de alla har varit en gång i tiden <3
 
Hur man gör trolldeg:
https://www.ica.se/recept/trolldeg-grundrecept-721375/
 
Gips går att köpa i hobby butiker eller köpa online från diverse online stores.
 
 
Avslutar med några bubbel bilder från någon vecka sedan. Pyret älskar
värkligen att spanna på sådant som rör på sig. Specielt bubblor.
 
Men nu är han arg så dags för mat, tror jag ;)

Kommentera här: