SÖS suger!!!

Sjukvårdens Sthlm suger verkligen. Igår så upp täckte de att jag var gravid. Men livmodern tom på ägg men full utav blod. Så utomhavandeskap fastställdes. Så blev direkt satt på fasts och informerades om operation och tappning på blod i livmodern, då det ärblod som kommit från sprucken äggledare. Så farlig situation som de uttryckte med stor oro igår. 

Idag på morgonen så skulle jag kalla på syster när jag var klar med en sak som överenskommet. Då står hon och de andra i närheten utav mitt rum och baraväller skit om mig: "men om hon inte är sjuk så ska hon ju åka hem så vi kan ge sängen till någon som behöver den." "och nu ringer hon igen, vavill hon nu då?". M.m

När jag väll kommer in till läkaren så säger hon mer el mindre att det är missfall men var utomhavarskap. Så nu behöver vi inte göra något. Så du kan äta och vila så pratar vi snart igen.

Igår fick utskällning på utskällning för att jag ligger med min kille. Tydligen så ska man inte vara intim med sin partner. Idag blev jag utskälld för att jag valt att vänta med att setta in en ny spiral då jag har blött konstant sen ett ingrep i november. Vem vill att någon ska hålla på där nere när man hela tiden blör och har ont? 
Vad får jag för svar när jag förklarade lägget (han inte ens förklara klart) ett hån fullt: "ojojojdå va synd."

Vilken bra upplevelse med att komma in pga outhärdliga smärtor, bli utskälld för att man har sex, få veta att situationen är jätte allvarlig, till att bli dumförklarad för att man inte är sjuk (innan man själv änns fått veta vad som ska göras el vad proverna visade) för att till sist bli bortnoncharlerad med att det var bara ett missfall i ett utomhavarskap så nu löser sig det själv. 

Va i helvete? Jag bad aldrig om att bli inskriven. Bara att få veta vad det var som gjorde ont. Kul att ligga som patient med att fått infon om att man är gravid men det sitter i äggleden som läkerblod ned i livmodern och det blodet skappar trycket som gör ont. För att sedan få höra av sjuksystrarna utanför rummet att man inte är sjuk och 3 h sedan få träffa dr och höra att det var missfall och nu är allt ok.

Vad då ok? På mindre än 17h har jag fått den här infon. Fick äta för en h sedan och innan det har jag inte ätit på 27h. 

Får jag mer ont efter att jag kommit hem så skiter jag i att åka in igen. Finns ingen idé att söka hjälp när de bara skäller ut, skrämmer upp patienter och sedan bara tar enklaste vägen ut och hoppas på det bästa.

Kommentera här: