Barnbok om olikheter!!!

 
Den här boken tar upp ämnet olikheter och räddslan för att vara annorlunda. Mycket bra och tänkvärd bok för både stora och små. Att den är skriven under andra världskriget gör den änu starkare. För att vara annorlunda eller att inte se ut som normen betyder inte att det är något fel på än och man är lika älskad för det. Att vara annorlunda eller se olika ut behöver inte vara givet för det finns alltid någon annan som liknar än själv. Om ni inte redan läst denna bok så är den given att låna från biblan näsa gång. kryp ned med dina småtingar och läs och diskutera boken. Den skappar mer förståelse för allas olikheter än någon annan barnbok. Så ni kommer inte att bli besvikna utav den!!!
1 Jasmine:

skriven

Den boken tyckte jag mycket om som liten. Jag vill till och med påstå att den kan ha lagt en del av grunden till de värderingar som jag har idag. "Pricken" borde alla barn få ta del av.
Kram

Svar: Samma här :) Så det känsn fint att jag kan dela med mig utav den till mina barn också, som gillar den väldigt mycket. Håller med dig helt. Den boken ger än väldigt bra värderingar och det finns ju ett hav utav andra böcker från samma era som ger mycke bra grunder i livet. är bara synd att de har hamnat i skymundan pga deras ålder :/
Kram!!!
mammansandra

2 Sandra Hilton:

skriven

Älskade den boken när jag var liten!

Svar: Samma här :) Den är så fin och tänkvärd. är synd att så många bgra böcker från förr har hamnat så i skymundan med åren. Deras budskap gäller ju än idag.
mammansandra

3 Soffan:

skriven

Ååå den här boken har jag hemma!! :D var en av mina älsklingsböcker som liten... :) har för mig de finns fler böcker med Pricken! Ska kolla... Men håller med, kanonfin o bra bok :)

Svar: Vist är den bra :) Det var nog en klar favorit hos många på 90 talet. Ja det finns det några till Pricken böcker. Men jag tycker att just denna är underbar :)
mammansandra

4 Bell-Eve:

skriven

Sv: Tack så jättemycket =D.

Ha en bra dag du med!

Svar: Tackar så mycket :)
mammansandra

5 Tina:

skriven

Vilken härlig blogg du har och vilket kanon tips. Böcker om olikheter görs det alldeles för nåra utav. Har aldrig läst den här själv. Vilket känns skumt då jag är över 30 år (oj hoppsan nu försa jag mig nästan:P). Ska plocka med mig sönerna mina och gå på bok jakt.

Tack för bra tips och ha en bra dag!!!

Svar: Tack så mycket :) Kul att du fillade tipset och vill dela med dig utav det till barnen dina. Jag tycker det är viktigt att man lär barnen tidigt att vi alla är olika men lika värdefull och lika viktiga för det och att allas olikheter inte är något fel:)
Ha en bra dag du med!!!
mammansandra

6 Marie&Noel&Matheo:

skriven

Hade boken när jag var liten så den är självklar här hemma då den tar upp ett superviktigt ämne.. =)

Ha en fortsatt trevlig helg du oxå.. =)

Svar: Eller hur. Den ger fantastiska värderingar på ett så fint och mjukt sett.
Tack det samma!!!
mammansandra

7 Richard:

skriven

Yeah :) allt för ett samhälle där alla kan vistas! Kram

Kommentera här: