Wath a night and wath movie?

I går kväll så trode jag att det skulle bli en relatift lungn natt, men fel kan man ha. Vid 20 var Skroll fortfarande pig och Bumbi somnade och vaknad tit som tät med feber. Lyckades få i honom alvedon och mycket att dricka. Vi satte på en film för att få ned tempot, tänkte jag. En timme senare var det fortfarande full rulle på dottern och sonen somnade och vaknade. Så vi fortsatte med lungt tempo och allt som hör där till. Vid 23 hade dottern äntligen somnat, men då var sonen vaken och måde inte alls bra. Fick i honom mer att dricka och låg och höll hans hand och så såg vi lite på en film tilsammans. Någon gång där efter somnade vi bege två. 00:15 var kl när Skroll vaknade och var ledsen. Hon ville gå runt lite och sedan ligga i vagnen. Där somnade hon. kl 3 var det dags igen. Vid 4 vaknade sonen och var törsta och ledsen. Vid 6 vaknade dottern igen och vid 7:40 vart jag väckt utav sonen som var piggare. En glad morgon med andra ord. Skroll vaknade kort där efter så vi gick upp och gjorde frukost som vi nu har ätit upp. Är skapligt tom i huvudet men ändå på bra humör.
 
Vet inte riktigt hur dagen blir men evt lite ma plugg om ena barnvakten kan och så lite Helloween fika om Bumbi orkar. Till kvällen ska iaf jag och barnen ha lite Helloween mys, med något gott, fint och roligt <3
 
Va ska ni hitta på idag?
 
 
Eftersom det är Helloween så passar jag på att fråga er vilken film ni helst ser på helloween?
Jag är lite egen så jag vill helst se på någon utav Helloween filmerna eller The Nightmare before Christmas ;P
 
1 Madde - Trucker Mamma Madde:

skriven

Åhh fy ingen kul sömn det där inte! Hoppas att ni får det bättre idag på dagen. :)

Hihi åh ja det är så mysigt när dom somnar så där på en och William brukar ju inte sova på dagen så då får man mysa lite extra. ;)

Kram

Svar: Hoppas det med. Men då A är på kurs denna vecka så är det mycke saknad som spökar runt i dem. Så det blir nog en liknande natt i natt också är jag rädd för. Men en lugn natt hoppas jag på :)
Hehehe! ja det är sant. Hujja va länge sedan det var man hade sin grabb sovande i knät Oo Tror att Niklas var runt 2 år sist han ville vila i knät.

Happy Helloween!!!
mammansandra

2 Jonas:

skriven

Bra fråga men jag skulle nog vilja se Saw 2 eller Saw 5 i kväll. Om man ska ta en gamal goding så får det bli Psyko :D

Svar: Mycke bra val. Men varför inte Saw 3??? Den är helt ok för min del.
mammansandra

3 Malin:

skriven

Måste man välja en läskig film? Men då får jag ta och säga The River eller Ghosts.

Hoppas att ni kryar på er snart!!!

Svar: Ja Ghosts är ju jätte bra. Den hade jag nästan glömt bort. Kanske man borde ta och hyra snart.
Tackar så mycket!! Det är bättre här idag, tröt och tjinkigt bara. Så i morgon tror jag att det kan va grönt igen :)

Kramar!!
mammansandra

4 2 barns mamman:

skriven

The shinning! Helt klart. Finns ingen skräckis som den så den är ett måste runt Helloween.

Svar: hehehe!!! nu låter du som en vän till mig, men jag håller med den är grymt bra och alltid värd att se :)
mammansandra

5 S:

skriven

Halloweenmys låter himla nice faktiskt :)

Svar: Ja det är alltid kul att få göra lite annorlunda i mellan åt. Vardagen blir ju så mycket roligare då ;)
mammansandra

6 Martina:

skriven

Urch vilken kväll/natt du hade gumman:( Hoppas de snart lugnar ner sig med dem vet att ni haft de grymt jobbigt med nattningarna:/

Än så vet jag inte om jag kommer få vara kvar på BB, får väll reda på de nån gång i December men jag hoppas men samtdigt skulle jag inte ha något emot heltidsjobb mån till fredag heller på en vårdcentral men vi får se vad som kommer att hända:)

Emilia fick en lugn födelsedag, jag jobbade fram till 4 så hon fick de lugnt. Hon fick en sängram av oss så nu ligger hon inte bara på en madrass på golvet längre utan i en säng:) Sen fick hon en filt av mamma och syster och när svärföräldrarna var här för några veckor sen fick hon en docka. Sen ska vi fira henne i helgen så får se vad hon får för massa spännade då:)

de är bättre med mig så jag får se men känns som jag aldrig blir helt frisk från min förkylning:S

Hoppas du får en mysig kväll
kram

Svar: Tack vännen!!! har dock inte blivit så mycket bättre eller i förr går natt sov de nästan hela natten igenom. Men efter i dag så kommer de att kunna sova bättre tror jag.
Jaha då missförstod jag lite där :) Förstår dig. Man vill ju gärna kunna få helgerna tillsammans med familj och vänner, så 7-4 jobb sitter aldrig fel. Om du fick välja, skulle du då vilja vara kvar på BB ett tag till?

Låter som en mysig födelsedag och va härligt med en sängram. Det måste hon ha gillat. Att få ha en egen säng är ju rena lyckan för de små liven. Så hon har också kommit på det fina med dockor nu? Eller hon har ju syrran som säkert visat henne från början ;) Hoppas att kalasandet går bra i helgen!!!

Jobbigt värre. Lång variga förkylningar tar knäken på en när de aldrig vill gå över. Har du testat att ånga bort den? Alltså upphetat vatten i en hink/kastrull med huvudet över och en handduk över huvudet och hink/kastull??? Det brukar hjälpa mig i mallan åt.

Det samma!!!
Kram!!!
mammansandra

7 Eva:

skriven

Stackare vilken kväll/natt. Hoppas att dagen blev bättre.

Svar: Tackar :) Jo då den rullade på rätt så bra. Blir ju alltid lite jobbigare när ena föräldern är borta en längre tid. Så man vet ju varför de reagerar som de gör :)
mammansandra

Kommentera här: