Helloween?

Iår tabade jag mig angående Helloween. Hade totalt missat att det var idag. Så när grannungarna kom förbi på "bus eller godis" så fattade jag noll. Hade inte en tanke på att det var dags för det. Får hoppas på att de inte ger allt för tarvligt bus ;)
 
Här hema har vi varken pyntat eller pysslat inför det hela. Har haft fullt upp med dopet, komande kalas och lite annat. Så det blir en helloween fri år i år : p Fast alla helgonas dag kör vi på. Gillar tanken att få ägna tid åt nära och kära som gått bort. Tycker att vi borde ta till oss utav mexikanarna när det kommer att fira de döda. Här är vi stela och hyss hyss om de som gått bort. Som att minnena utav dem skulle vara något hemskt. Så tända ljus ska vi göra. 
 
Firar ni Alla helgona dag och om så är, vad gör ni denna dag?
1 Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma:

skriven

Firar inte direkt så, men barnen vill gärna gå bus eller godis så hjälper dem med det. Förra året hade vi lite disco och gjorde spökgodis. Men som sagt själv firar jag inte utan allt jag gör är för barnens skull då de vill. De påverkas ju av andra barn i skolan.

Svar: Halloween är nog mer för barnen än en själv. I ungdomens år så var det ju kul med lite Halloween fest men nu är det mer för barnens skull ja. Vi firar inte direkt heller. Utan har mest pyntat lite. (utom i år då) Ja barn snappar upp vad andra barn säger och gör :)
mammansandra

2 ♥ Sojka ♥:

skriven

Själv skäms jag för att jag inte besökt mammas grav. :(

sv:Men precis! Alltså jag njuter fortfarande av doften här hemma. Helt galet alltså. Det är ju så man vill ha det när det kommer hem folk att det liksom luktar rent. :)

Svar: Inte ska du skämmas för att du inte besökt hennes grav. Det är något som är väldigt inviduellt hur man gör. Alla trivs inte med att besöka en kyrkogård. Så må inte illa för att du inte vart där. <3
Tänk om hemmet kunde lukta rent hela tiden :) Får på känn att detta kan vara lösningen till det!!
mammansandra

3 ♥ Sojka ♥:

skriven

:) Du är så go! :)

Svar: Tackar :)
mammansandra

Kommentera här: