Utflykt till slottet!!!


När vi var på väg över bron mot slottet så såg vi något stort rosa guppa i vattnet....
 
 
En gubbe som pekar mot slottet i vattnet.
Ni vet "Gästabudet" går av sin stapel snart ;)
 
 
Det var lite blåsigare än vad vi trott. Men kul ändå.
 

Lite filt mys <3
 
 
Och picknick lunch i det gröna.
 

Det fanns gott om fåglar att titta på vill jag lova.
Ankor, måsar, kråkor och Kanada gäss. Så Pankis
var mer en förtjust.
 

En mås!
 
 
På vägen hem så gick vi förbi Rosvalla.
Syns dåligt på bilden. Men det står:
"Mångfald <3" på staketet. Vilket beskriver
Nyköping väldigt bra, eller vad säger ni?
 
Ha ett fint slut på helgen!!!
 
1 Eva:

skriven

Nyköpingsgästabud är kul. Jag kommer fortfarande ihåg det och jag var väl där när jag var 8-9 år

Svar: Gästabudet är riktigt bra ja :) har dock inte sett den nya. Men den ska vara lika bra har jag hört. Så du har varit i Nyköping. Va skoj. Va det på genomresa eller besök?
mammansandra

2 Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma:

skriven

Hehe rolig gubbe i vattnet.

Svar: Hihihi! Eller hur ;) det är Nyköping i ett nötskal.
mammansandra

3 Eva:

skriven

Jag kommer inte ihåg vad vi gjorde där men vi var nog på genomresa eller gjorde en dagsutflykt kommer inte ihåg är ju 30 år sen ;)

Svar: Hihihi!!! Ja då kanske man inte kommer ihåg så lätt ;)
mammansandra

Kommentera här: