Leksaks rensning!!!

 
Igår började jag ta tag i något jag skulle ha gjort för något år sedan. Men som alltid
har saker och ting blivit uppskjuttet utan anledning :P När jag rensat och plockat
undan leksaker allt efter att de blivit större, så har allt bara hamnat i låda efter låda
och hamnat på hög i källaren. Inte ovanligt hos någon tror jag. Men igår åkte allt (eller
jag tror iaf att det var allt som stod där nere....) upp och både jag och barnen tittade igenom
det och valde ut vad som skulle sparas och så. Jag har den iden, som jag fått från mina päron
som gjorde detta med mina päron, att spara några bebis kläder och leksaker och lägga undan
som barnen sedan får när de flyttat hemifrån. Som en liten tidskappsel ifrån barndomen.
Några tycker säkert att det är en dum ide med att spara på saker i hög i flera år. Men jag tycker
att det är både kul och lite gulligt. Jag uppskattade det väldigt mycket när jag såg vad mina päron
sparat kvar från min bebis tid. Så jag hoppas att mina barn kommer att uppskatta det lika mycket
som jag gjorde.
Vi hade iaf kul när vi såg de olika leksakerna. Vilket minne de hade med sakerna. "Den var min!"
"Den hade du med dig överallt." "Hade inte jag två lika danna sådanna här?" "Jag kommer ihåg den
här!" Sen fanns det några saker som varken jag eller barnen kom ihåg alls. Kanske hade lite för mycket
saker? Roligt var det iaf. Blev kanske inte så mycket gjort igår men nu blir det iaf av. För jag har redan
blivit tokig på alla lådor och saker som ligger huller om buller överallt just nu :P
 
Nehe göra lite nytta nu kanske? Ha en fin dag och glöm inte halsduken och raggsockorna ><

Kommentera här: