Halvdag och möte!!!

Kom iväg till praktiken idag och hade en halvdag eller halv och halv. Snarare 1/3 dag. Men det gick bra iaf. Vi hade samling och gick ut. Vart tok varmt och barnen var på top humör. SÅ det var bara myss. Sen gick vi tillbaka till dagis och läste lite bok. Vart mat och då fick jag skjuts hem av ena frökens syster. Tack snälle. Så oerhört uppskattat. Kort men otroligt givande dag. Saknar verkligen alla barnen och fröknarna de dagar jag blir hemma. De är så underbara.

Har ringet och pratat med AF och FSK om hur det går och om sjukgymnastbesöket. Helt otroligt nog så fick jag ingen utskällning från någon av dem. Inte ens en suck eller ett ahh. Vilket man annars har vart bekant med då mamn vart sjukskriven eller haft en massa frågor. Men servicen har ju blivit betydligt bättre de senaste 3 åren. Sen kanske de tar en mer på allvar när man kommit upp i åldern, än när man var 19 och inte förstod så mycket av vad de sa. Jaja, skönt att ha det gjort iaf och att veta att man har gjort rätt och vet att papprena ser ut som de ska.

Efter att jag hämtat Niklas, så ska vi och fixa en morsdag present, ett tack kort till Linda och Tobbe och så ska vi på ett möte. Så det blir en del idag iaf. Visa saker kan man bara inte strunta i. Lördagen blir en ute dag på gården. Barnen frågar varje gång jg går förbi om inte jag och Niklas ska komma och leka med dem. Vilket känns himla trist att hela tiden säga nej. Så vi hoppas på bra väder imorgon, så ska vi luncha och fika ute :)

På söndag sk vi till min mormor och fira morsdag. Blir nog myss. Ska ta mig i kragen och baka något smarrigt till mormor, som är så gullig och bjuder dit oss. Hon har gjort det i så många år nu att det blivit en tradition på våran sida.

Sen måste jag bara berätta om Niklas utveckling. Fröknarna på hans dagis är så himla imponerade utav hans empati. Han tar verkligen hand om sina kompisar. Tröstar dem när de är ledsna. Pratar och kramar de som sitter ensamma. Hjälper sina kompisar att få påfylning i muggarna vid lunchen. Ser han att någon mugg är tom så tar han dem och ger till fröken och nickar meningsfullt till dem att de ska fylla på:P Han är helt fantastisk.
Sen hans "flirtiga" sida är bara för skojig. Har ju tidigare berättat hur han alltid skulle gossa med en utav tjejerna i hans grupp, vid sovstunden. Sen byte han till en annan och nu är det en tredje tjej som han går och ropar på (med namn dessutom. Min son har börjkat att snappa upp namn och hur man utallar dem. STOLT) och springer fram och kramar så fort han ser henne. Han är allt bra söt. Kommer nog att få fullt upp när han kommer till tonåren:P Hihi!!!

Ha en kanon dag och i morgon är det Schlager finalen för er som vill se!!!

Kommentera här: