Skansen o basar info!!!

Först måste jag rätta mig. Det var ingen basar idag utan nästa helg samma tid men på Träffen. Så Barnbasar mellan kl 11-14 på Träffen i Nyköping söndagen den 6 maj!!!

Sorry för det missförståndet från min sida!!!


I går var vi på Skansen med 2 utav kusinerna min och den enas familj. Vi hade kanon väder och lagom med folk. Så en kanon dag.
<3

En stolt Niklas som precis vunnit en godis påse i en sådan där kranmaskin. Han var jätte duktig på att styra runt krannen och hitta en bra plats att släppa ned den på.



Lil-Skansen var popis bland barnen. Mycke skoj att titta på och utforska.

<3

Djuren var riktigt fachinerande. Men lite irriterande tyckte Nora att det var att man inte fick gå in till katterna. Inte lätt att förstå det där med adoptions rum. Men kanon att Skansen kör med det och gynnar djurens bästa.



Både karuseller och vattenpölar var kul :P



Ingen djurpark eller tivoli utan sockervadd <3 Vi fick även se hur snabbt och stadigt en björn klättrade upp i ett träd. Med andra ord blir du jaggad utav en björn klättra ALDRIG upp i ett träd om hopp om skydd.



Självklart fick kidsen gasbalonger innan vi åkte hem. Kanske mest för att jag älskar dem:p Men de gillade dem också.

Tackar sällskapet för en fin dag tillsammans. Det gör vi snart om.

Nej lite lunch kanske? Och sedan plugga lite Na. Då lite pluggtid faller bort då jag ska till läkaren under vacken.

I morgon blir det Valborgs middag hemma hos oss. Om det blir någon brassa återstår att se. Vad ska ni hitta på i morgon på Valborg?

Tjingeling!!!

Kommentera här: