Bästa boken!!!

 
Det var med tårar jag läste ut denna bok igår. Inte kunde jag ha annat att den var så bra. Detta är värkligen en utav de bästa böcker jag någonsin läst. Trode jag inte att jag skulle säga om en bok som handlar om en tjurig enstörig gubbe. Men så är det. Ove som boken handlar om, vill ha årdning och struktur på allt. Specielt sina grannar och området han bor i. När det sedan flyttar in en ny familj, som det är full rulke på, så försvinner all struktur. Karl i familjen kan inte baka med släpp och inte kör han saab heler. Inte vill den gravida fru och bsrnen låta Ove vara i fred utan istället hamnar han på alla möjliga upptåg. Han får dess utom en katt och en sådan där bög som inneboeende. Hur allt det går till får ni allt läsa om i boken själva ;) Den här boken gör er garanrerat irriterad på gubbar som Ove men för varje kapitel som går så får man lära känna Ove dest mer. Så du kommer att skratra tills du tjiknar men också känna förståelse och sorg. Att Ove är så sur och tvär är inge konstigt efter alt han fått gå igenom. Fredrik Backman ska ha en stående applåd för detta mästervärk. Det finns ingen bok i dess liknelse ;)

Kommentera här: