Läs denna bok!!!

 
Han med lite läsning under Sälen vistelsen. Detta är en väldigt tung och jobbig bok om en trasslig barndom. Hur det är att bo med sin bror hos sin alkoliserade mamma och bli tagen till ett barnhem. Hur livet är där och hur det är att hamna hos en fosterfamilj som stor på barn aga. Att denna livfulla komiker har haft en sådan barndom är helt förvånansvärt. Han måste ha haft en vilja utav stål som möt på motgång på motgång och ändå följt sin dröm och aldrig gett upp. Det var med tårar jag läste ut denna bok. För med varje ny händelse så kom jag att tänka på olika vänner som gått igenom exakt samma saker. Vilket visar hur vanligt det är med beroende föräldrar, barnmisshandel, våldtäkt, försummelse, mobbing m.m Det är en tung bok som borrar sig in i själen på än, som jag rekomenderar er alla att läsa. 
 
Morgan: du lyckades <3
 
1 Martina:

skriven

Hej!
Nä de är i ga roliga smärtor jag haft! Inatt har jag mått riktigt dåligt haft ont i både rygg och magen legat dubbelvikt!
Så ja jag vet inte vad jag ska göra med P-ringen de hjälper ju inte stt ha den ändå om jag ska behöva ha smärtsamma menstruationer! Då kan jag lika gärna skippa de😞. Så ska höra med läkaren hur jag ska göra plus att jag känner jag gått upp i vikt men även fått migrän som kommer och går för dricker för jag!

Låter som en spännande bok men gripande verklighets baserade böcker är ju dem som är bäst stt läsa gillar såna även om de kan vara hemska !

Ja väst kusten är vackert och jag längtar inte hem skulle kunna tänka mig flytta men blir besvärligt se också men de får bli fler campingar hit bara älskar att vara här och naturen den jag kommer sakna mest'

Ha en bra dag kram

Svar: Hejsan!!!
Inge kul alls när kroppen reagerar starkt på smärtan. Hoppas att läkaren kan komma me dnågot annat. För som du säger så känns inte p-ringen så bra när den inte ger det de utlovade från :/ Hur är det med migränen idag?

Den boken va värkligen gripande. Bästa jag läst för at vara ärlig. Så jag rekommenderar den starkt!

Kan förstå det. Att ha sådan miljö runt sig varje dag skulle inte vara fel. Är precis så jag känner om Sälen. Men alla har sitt här (utom jag då) så skulle bli väldigt fel att dra iväg all dit. Men att ha semester där är aldrig fel ;)

Hoppas att ni får en fin helg!!!
Kramar!!!
mammansandra

Kommentera här: