En riktig humor film!!!

 
För ett tag sedan så såg jag denna film med lilla A. De som känner mig vet hur mycket jag älskade boken, så att få se filmen var ren glädje för mig. Filmen höll värkligen upp till boken. Skådisarna var kanon. Specielt de båda som spelade Ove som ung och äldre. Skrattade arslet av mig när de visade scenen då Ove träffade sin nya vän i det nyinflyttade kvarteret. Vilken underbar vänskap och tänk att människor kan fina varandra över en jakt på ett fordon i kvarteret. Hahaha!!! Precis som i boken så bjuder även filmen på väldigt känslofyllda scener. Så då den är en ren skrattfest så är det svårt att hålla tillbaka tårarna när de visar den stora olyckan, som ändrar hela tillvaron för Ove. Fantastisk film som man helt klart ska se och har ni inte hunnit läsa boken ännu, så gör det inget. De är näst intill identiska ;)

Kommentera här: