Subanaallah vilken dag!!!

Denna dag blev inte som jag först hade tänkt mig. Trodde jag skulle få en sysslolös dag. Men fel kan man ha och tur är ju det. På fm drog jag ned till mosken för lite frågor kring en sura. Fick bra feddback som alltid. Blev lite snack om ditan och dattan. Sedan fick jag höra att en skolklass skulle få komma på besök senare underdagen och om jag ville vara med. Klart att jag ville. Så tiden innan det satte jag mig och repeterade lite arabiska. Sedan kom skolklassen och de fick en presentation om Islam och hur en moske fubgerar. Det blev fråge stund och även jag fick en del frågor. Vilket jag inte va berädd på. Men gick bra. Efter åt blev jag bjuden på pizza. Så jag, imamen med fru och I med fru hade en god lugn stund. Sedan behövde jag komma iväg och handla. Tiden bara flyger iväg när man är där. Känslan av att va i mosken är inte likt något annat jag varit med om. Man blir helt omsluten utav ett lung och en lycko skaskad väller över en. Så en riktigt skön och spännande dag. 
 
Trött som bara den nu så kanske en tidig kväll? Kan va smart har fullt upp i morgon. Så god natt!!!

Kommentera här: