Gulab Jamaun och drönnare!!!

Ännu en dag med trist väder. Så vi testade att göra Gulab Jamun på mix.
 
 
Så ser mix boxen ut.
 
 
Så ser påsen med allt i ut. Väldigt vackert inslaget och inte så där
typiskt svenskt med endast genomskinlig påse :P
 
 
Här har vi min andra hand även känd som Pankis <3
Hur skulle jag klara mig i köket utan henne? Hihihihihi!!!!
 
 
Och ja så här ser blandning ut som man blandar tillsammans med mjölk.
 
 
Pankan blandade ihop allt efter att vi läst på boxen.
 
 
Någonstanns gick det fel. Stod 4-4,5 tabel spon med mjölk. Alltså 4-4,5 msk.
Men skulle ha stannat vid 3 för vid 4 blev det bra rinnigt :(
 
 
Höll inte så bra på tempen heler så när vi friterade bollarna så blev de
lite mer svarta än bruna ;D Hahahahahahahahahahaha!!!!
Men med "sirapen" på så smakade de sjukt gott, tro det eller ej.
Så lägre temp vid fritereingen så blir de lätt snygga nästa gång ;)
 
Tack finaste N för att jag fick testa på att göra dessa. Du kan dock inte vara stolt
över mig denna gång. Men nästa gång jag setter dem ;)
 
 
Grabben drog med oss alla ned på stan också, för att köpa en drönare.
Den var inte lätt att styra, så var nog bra att vi testade här hemma först.
Annars hade den nog fastnat i ett trä ;p
Så tack för dåligt väder idag!!!
 
 
Men tog inte lång tid för grabben att komma på hur man skulle göra.
Han är tok duktig på att styra saker och ting. Det har han alltid varit.
Vilket han inte fått från mig, så det får hans far ta åt sig ärran på.
 
Nej nu blir det lite kvälls slapperier innan kvällning.
Ha en fin natt, anshallah!!!

Kommentera här: