Sjuklingar och uppskattning!!!

Idag var det ännu en sjukdag här hemma. Medans N'n va i plugget så sov både jag och Pankis. Är helt sjukt hur dekad man kan bli av lite sjuka. Men lite lek och bus har dagen erbjudits också. Det finna med denna v är att jag verkligen fått höra hur mycket Pankis språk har utvecklats. Hur hon formulerar sig, hur detaljerat och hur utgående från sig själv hon pratar. Med varje barn så blir man lika förundrad över hur snabbt språket kommer och hur fort det går från få ords meningar till riktiga dialoger. Helt magiskt.
 
Har fått tid att fundera en hel del på vad jag vill försöka uppnå detta år. Tänker inte gå in så långt på det här. Men jag är verkligen sugen på att testa nytt. Man blir så bekväm utav sig när man hittat jobb man trivits med. Är lätt att man setter sig i en cirkel och kör på det rätt och slätt. Man känner att man växer på området. Men som person stannar man in en hel del. Gäller även med boende. Fast mitt boende trivs jag inte med. Dessa vägar har allt för mycket dåliga minnen uppspikade på. Så funderingarna på vart man vill växer. Har dock inte mycket alternativ men är spännande att speckulera. 
 
Finns mycket jag skulle vilja skriva öppet om här i bloggen. Men det går tyvärr inte. Eller går gör det ju. Jag är bara för velig. Funderar även på om jag ska låsa eller ta bort denna blogg. Missförstå mig inte. Jag gillar att blogga och det är skönt att kunna skriva ned tankar, tips eller bara rabbla av sig. Men när man gång på gång blir varse om att fel personer spenderar sjukt mycket tid här inne. Så känns det bara fel. Vi får se. En blogg är en blogg och endast några rader från en dag eller en längre tid. Inget öppet igentligen. Men ibland känns det som om folk tar en blogg för en livshistoria och att man tar upp verkligen allt om sig själv här. Finns de som gör så. Men inte jag. Så tyvärr får jag nog fortsetta att göra dessa personer besvikna. Det kommer inga långa redogörelser om mitt liv här. För mitt liv lever jag och det kan jag inte göra om jag ska dokumentera allt i det ;)
 
Titta till kidsen för att sedan dimpa ned på kudden igen.
 
Vill passa på att säga älskar er mina fina vänner i vått och torrt. Tack för att ni alltid finns där och att ni inte låter mig falla <3
 
Och finnast N saknar ord för den fina och underbara väkningen idag. Tack för att du finns och alltid lyssnar på mina egenheter. Saknar dig grymt mycket <3
 
God natt!!!

Kommentera här: