Rhodos del 4!!!

 
Under en promenad en kväll efter en rolig stund på en Shisa-bar hittade vi mitt
dröm hus ;) Ja jag fan även min dröm klänning m4en den visade sig att inte
va till salu.........skumma affär.....
 
 
Min fina N på apelsin jakt <3
You mite be abel to climb trees like me
But not as greace ful as me :P Mohahahahah!!!!
 
 
Vi åt brunch på en resturang med vaker Grekisk inredning.
 
 
Sedan vi tog en promenad mot ett ställe som skulle ha riktig traditionell
Grekisk marknad.
 
 
Japp även detta i slotts miljö. Hihihi ja som att vara en Kung Richard film.
 
 
Jag såg inte denna ödla och N försökte desperat att peka ut den för mig i
flera minuter och till slut så såg jag även denna. Jisses så söt!!!
 
 
Vi entren in till marknaden....
 
 
och där mötes vi utav WTF. World Champinship of Taikwondo.
Vilket vi inte hade en anning om att det skulle äga rum här på Rhodos.
men ku löverraskning iaf.
 
 
Av någon anledning fick Korea hålla i Intro flaggan och Grekiska flaggan ;D
 
 
Det var lag ifrån hela Europa och Asien. Tok tufft.
Här kommer bla Finland.
 
 
Och mitt upp i allt så kom även Sveriges lag som bestod utav just denna lilla
fina kille. Go Sweden Go Sweden Go Sweden!!!
 
 
Sedan knattade vi in på marknaden.
 
 
Ett känt klocktorn som jag ej mins namnet på just nu. Men fint var det.
 
 
Rhodos ända Moske <3 Så vacker, så kraftfull och en så lycklig jag.
 
 
Tyvärr var den inte öppen. Så vi fick inte komma in. Men att få se denna byggnad
värmde gott.
 
 
ShubanaAllah!!!
 
 
Helt fantastik byggnad med flera hundra år på sig.
Men som jag önskar att jag hade fått se insidan.
 
 
Sedan gick vi vidare längs gatorna.
 
 
Här omkring hittade vi ett konst galleri som var full med vackra men sorgsna
målningar. Men helt underbara och många reflekterade sidor och känslor
från en annan.
 
 
I ingången till Galleriet.
 
 
På väg tillbaka. Vackert!!!
 
 
Vi stannade till i hamnen och bara myste en stund. Kvällarna är så fantastiskt
vackra där nere. Dess värre kan inte min kamera absorbera rätt färgskalla.
Men himlen var blå, lilla och rosa. Att sitta där på bänken med N i knätt och
bara njuta. Så vackert!
 
Är ni på Rhodos så ta er verkligen tid att bara sitta still en kväll och se hur himlen
och ljuset förändras. Vi har fina kvällar i Sverige också men där det är helt annat ljus.
 
På tall om ljus så ska jag ta och kantta över till mina ljus i livet nu och mysa en stund.
ha en fin start på veckan, Anshallah!!!

Kommentera här: