Påsk pyssel, bak och oroligheter!!!

 
I dag köpte jag hem lite pyssel medans barnen var iväg. Blev lite pärl pyssel
då vi har dåligt med det här hemma :(
 
 
Nora ville direkt göra en kyckling. Så vi hjälptes åt att hitta pärlor i de färger
hon ville ha.
 
 
Visst blev den fin? :)
 
 
Jag gjorde ett påskägg och Niklas körde på en kanin.
 
 
Hans blev dock tuffare än min. Ni känner igen karaktären han gjorde om sin till va ;)
 
 
Klara ville helre baka, så efter maten gjorde vi det. Här är fröken själv i en 
känslo fyld stund, då kakaon inte skulle i först.
 
 
Vem behöver el visp när man har en stark grabb hemma ;)
 
 
En nöjdare tjej efter att hon fåt hälla i kakaon <3
 
 
Japp man måste smaka på smeten för att se om den är färdig.
Det var den. Hahahaha!!!!
 
Blev en kladkaka som vi sedan myste med framför lite barn program innan
lägdags. En väldigt lugn och behaglig em. Vilket jag verkligen behövde. Var
först iväg på morgonen och fixade lite ditan och datan. Sedan skulle jag fixa en
grej med badkaret. Slutade med att jag nog har pajjat hela framsidan på den......
Inte bra. Får lite hjälp i morgon iaf. När det inte gick som det skulle så satte jag
mig ned och gick igenom lite mer info kring födseln och tiden efter det. Skulle
nog ha väntat med det. När jag läste ordet hjärnhinneinflammation så brast det.
Ända sedan jag fick veta hur min sjukdom skulle kunna påverka Kaka har jag
kännt att detta klarar vi. Men desto mer ingående jag går igenom allt så känns
det som att det blir en riktigt mörkdag/natt. Nej jag har inte gett upp hoppet och
jag vet att det finns en liten chans att Kaka är helt frisk. Men när man konstant
blir påmind om att allt kan gå om intet, så blir man väldigt svag. 
 
Seriöst, åker ni utomlands så ska ni inte vara godtrogna och tro att bara för att ni
äter mat från fina hotell eller fina resturanger, så är ni inte i risk att åka på något.
Ta alla uppmaningar om vad som gäller kost utomlands på allvar och ha koll på
vilka länder som har vilka smittorisker. Det räker med att en som hanterar maten eller
en gäst som inte tänker sig för, sen är det kört. Lätt att säga i efterhand, jag vet.
Men därför kan jag uppmanna er andra att inte vara naiva bara för att ni är på en
vacker plats. Vackert betyder inte risk fritt och det är inte värt det.
 
God natt!!!

Kommentera här: