Spenat och fetaost pirog!!!

 
Idag testade jag ett pirog recept jag inte gjort tidigare. Det som var annorlunda var nog mest att ha keso i skaldegen. Annars helt som jag minns det. Men jösses va drygt det var att hacka lök denna gång. Tror nog att jag fyllde ett helt glas med tårar ;P
 
 
Hur gått är inte detta? Spenat och feta ost fylning!!!
 
 
Så blev resultatet innan ugnen. Inte så jämna i formen direkt. Men helt klart godkända.
 
 
Och efteråt! 
 
 
Blev helt ok. Kämpa dock inte tillräkligt med att få ut allt vatten ur spenaten. Vilket syns på skallet. Men gjorde allt utan någon matberedare och med trasiga ledband så tyckte jag att ett ledryck fick vara nog med obehag. Så jag var iaf nöjd.
 
För receptet gå in på:
http://www.vardag.nu/spenatpiroger-fetaost/
 
Och ha en fin Internationella kvinnodagen idag!!!

Kommentera här: