Pick and shop!!!

Ohhhh fy! Kolera vaccin nr 2 slog till segt under gårdags kvällen och hänger på än. Så inge kul alls att åka iväg och fixa kalas och resgrejor. Men det gick.

(null)

Blev så här till kalaset: enhörnings tema till fikat med enhörnings tuttor till godispåsarna. Blå Elsa pyjamas med fluffbolls deadem till Klara. Hoppas hon gillar dem. Hon ville ha ett blått nattlinne. Mennattlinne i överlag går inte att hitta och fanns det så var det svart randigt eller med Greta gris. Inga av hennes favisar direkt. Blå pyjamas i rätt stl gjorde mig tokig. Detta var den enda i hennes stl i hela affären >< så lite tur i oturen men ingen lätt match med en uttråkad 1 åring. Men nu är det klart. Ska bara lyckas få med allt utan att glömma något.

(null)

Noah som gott när vi kom hem så hann fixa ihop godispåsarna och plocka undan dem också. Vist var påsarna söta? Och ja det är många tjejer i hennes klass. Kan talla om att det är ännu fler killar i klassen. Så det där med att det ska vara små grupper är rätt så mycke bullshit. Som tur är är Klara van vid mycke barn och har inge problem med det. Tack korvetten för ni lärt mina barn att hantera verkligheten från början och inte bidragit till chokskaddade barn vid skolstarten då det öses in barn tills varje cm är full i lokalen. ;)

(null)

Fixade stark sollotion också. 35 grader med sol är ingen lek. Så tänker varken bränna mog eller Noah. Bestämde mig också för att ha med eget schampoo och tvål. Dessa är extremt dryga och räcker länge. Så det blir kanon. Fick en liten resemascara och en tränings klocka också. Den tänkte jag att den kan nog kanske hjälpa mig i mitt gå upp i vikt problem. Den räknar även hur mycke kalorier man äter så då kan jag lätt se om jag får i mig mindre än vad jag behöver för att gå upp. 2000-2200 kalorier ska en normalt vägande tjej äta. Jag ska äta som en Karl på 2400 kalorier. Bara att äta vad man vill tänker ni då. Nej det är det inte. Det är fortfarande socker snålt, fett snålt och proteinrikt som gäller och det är svårt om man ska gå upp. Men får se om jag använder klockan och hur det går.

Nu ska jag vila mig för är yr och skakis och lilleman sover fortfarande.

Kommentera här: