Skolstarten!!! + skåpbytet!!!

Ja igår åkte vi till Nypan för skolstarten. Först var vi hos Klara som hade sin första start. Glad  tjej den morgonen och förväntansfull.


(null)
(null)

Lite bus hans med ;)

(null)

De samlade hela klassen ute och presenterade sig och gick igenom hur morgonen skulle gå till. De lekte lite lekar och sedan så sa’s det hejdå till föräldrarn. Inga konstigheter för tjej men lite pirrigt var det nog.

Sen drog vi bort till Nora och Niklas för att vara med vis samlingen ute. Var bara jag o deras pappa. Men jag har varit med alla år där och det är lika kul varje gång.

(null)

(null)

Kanske lite pinsamt för grabben. Men han tyckte nog att det var rätt skönt att se oss där ändå. Med tanke på omständigheterna. Detta år så bjöd lärarna till lite extra och alla var utklädda till superhjältar. Till och med rektorerna. Det sjöngs o hölls tall. Mycke bra jobbat.

(null)

Sen bjöds eleverna på glass. En mycke god tradition och uppskattad utav alla där. Nytt för iår var också att så fort de fått glass så separerades klasserna åt olika håll. Tidigare så har de fått suttit och avnjutit sina glassar i lugn och ro. Så det var synd.

(null)

Men det var en jätte bra skolstart för alla 3. Får hoppas att året går lika bra som starten och att allt annat löser sig utan stora problem. Kände mig riktigt stolt över mina fina 3 barn <3

(null)

Efter skolorna så åkte jag o lilleman till mormor’n min för lite prat och fika. Mycke mysigt o allt för länge sen sist. Lilleman var lite trött o drog runt o kramades med allt.

(null)

(null)

Men lite lek orkade han. Setta mormor’n min på att kasta boll ;) det var kul tyckte han.

Efter det bar det hemmåt igen.

(null)

(null)

Märktes rejält på stationen att skola och jobb börjat igen. Brukade vara knöl fullt när man åker men inte den dagen. 
Var riktigt skönt att komma hem igen. För det var inte bara lilleman som var trött fast han sovit bra under dagen. Mådde så illa vid middagen så sängen kändes himmelsk där efter.

Idag har jag o Noah bråkat ihop nya skåpet till barnen. Så grinig idag att jag blir tokig. Men lite hjälp gav han också <3

(null)

Förre!

(null)

Efter!

Mycke bättre el hur? Mer plats och bara de saker som igentligen används. Är inte klar med sak plockeriet men så här blev skåpet iaf. 

Nu njuter jag utav kaffe efter lunchen och lilleman sover lungt. 

Ha en fin onsdag!!!

Kommentera här: