Lindring vid öroninflamma!!!


(null)

Ett husmans knep man kan använda vid öroninflammation är salt. Då behöver man salt en vit strumpa dö mår och en tratt.

Häll i ca 2 dl salt i strumpan.

(null)

Och knyt igen. Strumpan måste varavit då färger lätt bränns vid uppvärmningen.
Jag värmde i mikron. 5 SEK åt gången och varje gång jag kände på den tryckte jag runt saltet, så att värmen skulle fördelas lika i saltet. Jag höll på och värmde i några omgångar för att få en varm skön temp.

(null)

Sen så höll jag den mot lilleman öra. Inte lätt på 7 månaders bebis. Saltet och värmen skappar ett lätt tryck i hörselgången, som suger ut vatten och annan vätska. Vilket lättar på trycket i örat och släpper upp smärtan.

(null)

Om det verkligen fungerar? Japp! Även på en ryckig bebis så kommer det ut sådant som inte ska vara där. Går väldigt fort också, vilket är skönt för den som lider utav besvär med öronen.

Testa detta nästa gång du själv eller familjen har öroninflammation så slipper ni timvis med jobbig värk och kan till och med få sova en stund på natten ;)

Kommentera här: